Všeobecné obchodné podmienky
Všeobecné obchodné podmienky
- Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „všeobecné obchodné podmienky“) sa vzťahujú na obchodné vzťahy medzi kupujúcim a spoločnosťou GILTRADE s. r. o., so sídlom Kráľová pri Senci 480, 900 50 Kráľová pri Senci, IČO: 44 748 761, zapísaná v obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka číslo: 58093/B ako predávajúcim, ktorá je prevádzkovateľom obchodného systému (ďalej aj ako „prevádzkovateľ“), ktoré sú uzatvorené prostredníctvom systému elektronického obchodu (ďalej len „obchod“).
- Kontaktné údaje predávajúceho ako prevádzkovateľa obchodného systému sú nasledovné:
obchodné meno: GILTRADE s. r. o.,
sídlo: Kráľová pri Senci 480, 900 50 Kráľová pri Senci,
IČO: 44 748 761,
DIČ: 2022811219,
IČ DPH: SK2022811219
spoločnosť zapísaná v obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III, oddiel: Sro, vložka číslo: 58093/B,
štatutárny orgán: Ing. Róbert Seják, konateľ,
telefónne číslo predávajúceho: +421 905 758 273,
adresa elektronickej pošty: info@dogschef.sk,
registračné číslo dovozcu: SK 300176,
bankové spojenie: VUB Banka, a.s., IBAN: SK21 0200 0000 0048 1924 4458.
- Na obchodné vzťahy (ako aj na ďalšie právne vzťahy, ktoré z nich môžu vyplynúť) s fyzickými osobami, ktoré pri uzatváraní zmlúv podľa týchto všeobecných obchodných podmienok nekonajú v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti sa vzťahujú, okrem všeobecných ustanovení zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Občiansky zákonník“), aj osobitné predpisy, najmä ustanovenia zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“). Na obchodné vzťahy (ako aj na ďalšie právne vzťahy, ktoré z nich môžu vyplynúť) s právnickými osobami, resp. s fyzickými osobami – podnikateľmi sa vzťahujú najmä ustanovenia zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len „Obchodný zákonník“), resp. Občianskeho zákonníka.
- Kupujúcim je každá v obchode zaregistrovaná osoba (fyzická alebo právnická), ktorá odoslala po vlastnej autorizácii elektronickú objednávku spracovanú systémom obchodu.
- Elektronickou objednávkou sa rozumie odoslaný elektronický formulár, obsahujúci informácie o kupujúcom, zoznam objednaného tovaru z ponuky obchodu a cenu tohto tovaru, spracovaný systémom obchodu alebo e-mail odoslaný na adresu predávajúceho.
- Všeobecné obchodné podmienky bližšie vymedzujú a upresňujú práva a povinnosti predávajúceho a kupujúceho a vo svojom aktuálnom znení tvoria neoddeliteľnú súčasť kúpnej zmluvy.
- Tovarom sú produkty alebo služby, ktoré sa nachádzajú v ponuke predávajúceho pre nákup prostredníctvom obchodu.
- Pracovný čas – znamená čas v pracovných dňoch od 09:00 hod. do 17:00 hod. s obedňajšou prestávkou v čase od 12:00 hod. do 13:00 hod.
- Spotrebiteľom (kupujúcim) je každá fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.
- Objednávka, uzatvorenie zmluvy, odstúpenie od zmluvy a vrátenie tovaru
- Podmienkou platnosti elektronickej objednávky je pravdivé a úplné vyplnenie všetkých, registračným formulárom požadovaných údajov a náležitostí. Každá objednávka musí obsahovať: meno a priezvisko kupujúceho, označenie kontaktnej osoby, poštovú a fakturačnú adresu, telefónne číslo, IČO, DIČ, IČ DPH, objednávací kód tovaru, počet kusov, dátum vystavenia objednávky, spôsob úhrady, spôsob prevzatia tovaru. Predávajúci objednávky vybavuje v poradí, v akom prichádzajú.
- Všetky prijaté elektronické objednávky sú považované za návrh na uzavretie zmluvy.
- K akceptovaniu návrhu na uzavretie zmluvy zo strany predávajúceho dôjde telefonickým alebo e-mailovým potvrdením elektronickej objednávky, čím vzniká záväzkovoprávny vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim.
- V prípade, že kupujúci nezaplatí a neprevezme tovar, predávajúci je oprávnený požadovať náhradu škody spôsobenej porušením povinnosti, na ktorú sa vzťahuje zmluvná pokuta. Zmluvná pokuta je stanovená vo výške 20 % z ceny tovaru. Zaplatením zmluvnej pokuty sa kupujúci nezbavuje povinnosti zaplatiť kúpnu cenu v plnej výške, ako aj nákladov na úhradu poštového a balného. Predávajúci nie je oprávnený požadovať zmluvnú pokutu v prípade, ak je kupujúci spotrebiteľom.
- Ak je kupujúci v omeškaní s prevzatím tovaru, môže predávajúci tovar uložiť na náklady kupujúceho vo verejnom skladišti alebo u iného uschovávateľa, alebo ho môže po upozornení predať na účet kupujúceho. Ak ide o vec podliehajúcu rýchlej skaze a ak nie je na upozornenie čas, upozornenie nie je potrebné.
- Kupujúci má právo stornovať objednávku bez poplatku, a to iba v deň vystavenia objednávky a v prípade, že tovar ešte nebol predávajúcim fakturovaný. Objednávku je možné stornovať písomnou formou (e-mailom alebo poštou). Potvrdenie stornovania objednávky oznámi predávajúci kupujúcemu písomnou formou (e-mailom alebo poštou).
- Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom je oprávnený odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa tovary objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný, dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu, tovar dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého tovaru. Náklady na vrátenie tovaru znáša sám kupujúci, ktorý je povinný zaslať nepoškodený tovar na adresu predávajúceho ako zásielku s dohodnutým poistením proti škodám spôsobeným prepravou tovaru (nie na dobierku). Právo na odstúpenie od zmluvy bez uvedenia dôvodu nemá spotrebiteľ, ak tovar bol zakúpený osobne v predajnom mieste predávajúceho.
- Kupujúci nemá právo odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru vyrobeného podľa špecifikácií kupujúceho alebo tovaru vyrobeného na mieru, dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze a dodanie tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, ak ochranný obal bol po dodaní porušený.
- Odstúpenie od zmluvy musí byť vykonané doručením písomného oznámenia o odstúpení od zmluvy spolu s doručením všetkých poskytnutých dokladov a tovaru, ktorý bol dodaný na základe zmluvy, ktorej sa odstúpenie dotýka. Písomná forma odstúpenia od zmluvy sa vyžaduje z dôvodu, aby nevznikli pochybnosti, či ide o odstúpenie od zmluvy, o reklamáciu tovaru alebo o inú požiadavku kupujúceho.
- Po potvrdení objednávky má predávajúci právo odstúpiť od zmluvy, ak objednaný tovar nie je možné dodať v lehote alebo v cene určenej týmito všeobecnými obchodnými podmienkami a nedohodne sa s kupujúcim na náhradnom plnení, alebo ak si kupujúci nesplní povinnosti spojené s realizáciou objednávky.
- Kupujúci je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť, a to na adresu prevádzky pre vrátenie tovaru: GILTRADE s.r.o., Kráľová pri Senci 480, 900 50 Kráľová pri Senci alebo ho odovzdať priamo predávajúcemu alebo osobe určenej predávajúcim na prevzatie tovaru; to neplatí, ak predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby. Lehota sa považuje za zachovanú, ak kupujúci odošle tovar predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty. Tovar nesmie byť použitý alebo poškodený. Postup pri vrátení tovaru sa ďalej spravuje podľa článku V., bodu 4. týchto všeobecných obchodných podmienok.
- Predávajúci je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia odstúpenia kupujúceho od kúpnej zmluvy vrátiť kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe kúpnej zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov. Predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu platby pred tým, ako mu je tovar doručený, alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu, ibaže predávajúci navrhne, že tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby. Predávajúci nie je povinný uhradiť kupujúcemu dodatočné náklady, ak si kupujúci výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný predávajúcim.
- Kúpna zmluva sa uzatvára na dobu určitú; záväzky kupujúceho z kúpnej zmluvy trvajú do ich riadneho a včasného splnenia.
III. Dodacie podmienky
- Miestom plnenia zmluvy sa rozumie sídlo (bydlisko) alebo miesto podnikania kupujúceho uvedené v registračnom formulári obchodu. Tovar bude dodaný predávajúcim s využitím služieb tretích subjektov (kuriérska služba) alebo bude dodaný vlastnými prostriedkami predávajúceho, alebo na základe dohody s kupujúcim bude tovar pripravený u vopred dohodnutého dodávajúceho, ak nebude vyslovene dohodnuté inak.
- Dodanie tovaru je uskutočnené jeho odovzdaním kupujúcemu alebo odovzdaním tovaru na prepravu prvému prepravcovi. Dodanie tovaru sa uskutočňuje len na území Slovenskej republiky.
- Vlastnícke právo k tovaru prechádza na kupujúceho dodaním tovaru a po zaplatení kúpnej sumy v plnej výške (dojednanie o výhrade vlastníctva). Do doby prechodu vlastníckych práv z predávajúceho na kupujúceho, ktorý má výrobky a služby v držbe má kupujúci všetky povinnosti uschovateľa veci a je povinný výrobky a služby na vlastné náklady bezpečne uschovať a označiť ich tak, aby boli za každých okolností identifikovateľné ako tovar predávajúceho.
- Predávajúci dodá tovar kupujúcemu čo možno v najkratšej dobe po prijatí elektronickej objednávky; najneskôr však do 14 dní. Kupujúci berie na vedomie, že pri plnení záväzkov predávajúceho majú uvádzané termíny dodávok orientačný charakter. Kupujúci súhlasí s predĺžením dodacej lehoty v prípade, ak si to výroba objednaného tovaru alebo iné okolnosti vyžiadajú. V prípade, že predávajúci nie je schopný dodať kupujúcemu všetok objednaný tovar v dohodnutom termíne, upovedomí o tejto skutočnosti v čo najkratšom čase kupujúceho a oznámi mu predpokladaný termín dodania objednaného tovaru alebo mu navrhne dodanie alternatívneho tovaru.
- Tovar je pri doprave bezpečne zabalený v kartónovom obale alebo PP vreci. Pri preberaní tovaru je kupujúci povinný skontrolovať fyzickú neporušenosť a kompletnosť zásielky a tieto potvrdiť na prepravnom liste. Pokiaľ je zásielka viditeľne poškodená alebo zničená, kupujúci je povinný spísať s kuriérom reklamačný protokol a bez prevzatia zásielky ihneď kontaktovať predávajúceho. Prepravné náklady nie sú zahrnuté v cene tovaru. Cena za dopravu a doručenie sa účtuje podľa platného cenníka uvedeného na internetovej stránke predávajúceho: https://www.dogschef.sk/. Objednávky sa realizujú okamžite v prípade, že je tovar na sklade. V prípade, že sa tovar nedistribuoval z dôvodu nedostatku na sklade, distribuuje sa okamžite po jeho dodaní na sklad.
- Predávajúci je oprávnený požadovať splnenie záväzkov, najmä uhradenie ceny za tovar, a to bez ohľadu na to, že vlastnícke právo k tovaru a službám ešte neprešlo na kupujúceho. Nebezpečenstvo škody na výrobkoch prechádza na kupujúceho momentom prevzatia tovaru kupujúcim alebo jeho splnomocnencom.
- Ak bude potrebné dodanie tovaru opakovať z dôvodu neprítomnosti kupujúceho na mieste a v časovom rozsahu alebo v prípade, ak kupujúci bez predchádzajúceho písomného odstúpenia od zmluvy neprevezme tovar do 7 dní po uplynutí časového rozsahu, vzniká predávajúcemu nárok na náhradu nákladov za vzniknutú škodu vo výške skutočných nákladov na pokus o neúspešné doručenie tovaru na miesto.
- Predávajúci dodá kupujúcemu všetky doklady potrebné na prevzatie a užívanie tovaru, ako aj všetky ďalšie doklady predpísané platnými a účinnými právnymi predpismi (návod v štátnom jazyku, dodací resp. záručný list, daňový doklad) najneskôr spolu s tovarom, a to v písomnej alebo elektronickej podobe.
- V prípade niektorých skupín produktov (tovar nad 50 kg alebo tovar väčších rozmerov) si predávajúci vyhradzuje právo zmeniť cenu za dodanie tovaru kuriérskou službou, o čom bude kupujúci vopred telefonicky informovaný predávajúcim.
- Kúpna cena, platby, zobrazenie produktu
- Ceny tovarov uvedené na stránkach obchodu platia výhradne pre nákup prostredníctvom obchodného systému. Súčasťou ceny nie je poradenská činnosť, dopravné ani žiadne iné náklady, pokiaľ to nie je uvedené v popise produktu. Cena tovaru je určovaná podľa platného cenníka. Predávajúci sa zaväzuje dodať kupujúcemu tovar za cenu platnú v čase objednania tovaru.
- Zvýhodnené (akčné) ceny a ponuky tovaru sú zreteľne označené symbolom „akcia“ alebo „výpredaj“. Platnosť zvýhodnených cien trvá do vypredania zásob alebo počas trvania doby uvedenej pri zvýhodnenej cene.
- Vernostný zľavový program je určený pre registrovaných zákazníkov, vynímajúc zákazníkov so statusom „Chovateľ“ a „Veľkoobchod“.
- Kupujúci si pri vytváraní objednávky môže vybrať jeden z nasledujúcich spôsobov platby: a) Dobierka– kupujúci uhradí kúpnu cenu podľa zmluvy v hotovosti pri doručení tovaru na dodaciu adresu, alebo b) Prevodom na bankový účet – kupujúci uhradí kúpnu cenu podľa zmluvy vopred na bankový účet predávajúceho.
- Záruka, reklamácia, vrátenie alebo výmena tovaru
- Zákonom stanovená záručná doba je 24 mesiacov; to neplatí v prípade tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze. Ak z Článku V., ods. 2 týchto všeobecných obchodných podmienok nevyplýva inak, záručná doba začína plynúť odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim a končí posledným dňom záručnej doby. Ak má tovar vady musí na ne kupujúci upozorniť do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia záručnej doby.
- Pri tovare, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze, plynie záručná doba odo dňa prevzatia tovaru kupujúcim a končí dátumom spotreby, ktorý je vyznačený na obale tovaru. Dátum spotreby tovaru je pri všetkých výrobkoch minimálne 30 dní odo dňa expedície tovaru, v opačnom prípade je kupujúci o kratšej dobe spotreby telefonicky informovaný predávajúcim.
- Tovar má vady, ak nie je v súlade s dohodnutými požiadavkami podľa ustanovenia § 616 Občianskeho zákonníka a v súlade so všeobecnými požiadavkami podľa ustanovenia § 615 Občianskeho zákonníka.
- Záručná doba sa nevzťahuje na bežné opotrebenie tovaru alebo jeho častí spôsobené používaním. Rovnako tak sa nevzťahuje ani na vady tovaru spôsobené mechanickým poškodením, neodborným používaním, neprimeraným zaobchádzaním alebo nesprávnou údržbou tovaru a pod.
- Reklamácie sú vybavované podľa platných a účinných právnych predpisov Slovenskej republiky.
- Kupujúci (spotrebiteľ) má právo vrátiť tovar bez uvedenia dôvodu v lehote do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru v neporušenom stave vrátane obalov a dokladov, ktoré boli dodané spolu s tovarom. Pri tovaroch s ochrannými známkami nesmú byť ochranné známky porušené.
- Reklamovať je možné iba tovar zakúpený a zaplatený u predávajúceho. Pri uplatnení záruky sa kupujúci riadi pokynmi uvedenými v záručnom liste, prípadne kontaktuje predávajúceho pre spresnenie uplatnenia reklamácie. Pri uplatnení reklamácie je kupujúci povinný vyplniť reklamačný formulár a doručiť predávajúcemu reklamovaný tovar. Reklamovaný tovar nesmie byť poškodený, musí byť kompletný, vrátane príslušenstva, záručného listu, návodu a musí byť opatrený všetkými pôvodnými ochrannými prvkami. Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zaistenie vlastností a funkčnosti tovaru. V prípade, že kupujúci vráti tovar predávajúcemu bez pôvodných ochranných prvkov, napr. s odstráneným alebo poškodeným bezpečnostným kódom, takéto poškodenie tovaru považujú zmluvné strany za závažné poškodenie tovaru a kupujúci nemá nárok na vrátanie ceny tovaru. Po úspešnom vyplnení a odoslaní reklamačného formulára dostane kupujúci od predávajúceho písomné potvrdenie prijatia reklamácie, ktoré kupujúcemu doručí e-mailom spoločne s prípadnými ďalším pokynmi.
- Predávajúci vybaví reklamáciu tovaru ihneď, najneskôr však do 30 dní odo dňa vytknutia vady uplatnením reklamácie prostredníctvom riadne vyplneného reklamačného formulára. Lehota 30 dní na vybavenie reklamácie môže byť dlhšia z objektívnych dôvodov, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť.
- Náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu (vrátane tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty), znáša kupujúci; to neplatí, ak predávajúci súhlasil, že náklady bude znášať sám. Predávajúci nepreberá vrátený tovar prostredníctvom dobierkovej služby. Kupujúci v prípade vrátenia tovaru je povinný zaslať tovar formou bežného alebo obchodného balíku poštou alebo zasielateľskou spoločnosťou. Predávajúci nie je povinný uhradiť kupujúcemu dodatočné náklady, ak si kupujúci výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný predávajúcim.
- V prípade splnenia podmienok pre vrátenie tovaru bude kupujúcemu vrátená celá suma, ktorú za tovar zaplatil. Do vrátenej sumy sa nezapočítava cena poštovného a balného. Po dohode môže byť navrátenie sumy uskutočnené formou výmeny za iný tovar v zodpovedajúcej hodnote, ktorý bude zaslaný buď s ďalšou objednávkou zákazníka alebo samostatne. Ak sa tovar zasiela samostatne (v prípade výmeny tovaru), neúčtuje sa poštovné a balné.
- Oprávnenie na záruku zaniká v prípade, že k chybe došlo mechanickým poškodením tovaru, prevádzkovaním tovaru v nevhodných podmienkach alebo ak bol prevedený zásah do tovaru inou než oprávnenou osobou. Zo záruky sú tiež vyňaté chyby spôsobené živelnou pohromou a nesprávnym zaobchádzaním s tovarom.
- Ochrana súkromia
- Predávajúci sa zaväzuje, že bude od kupujúceho vyžadovať len údaje, ktoré slúžia výlučne pre potreby predávajúceho súvisiace s plnením záväzkov vyplývajúcich zo zmluvy (meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, číslo telefónu a mailovú adresu).
- Predávajúci pri spracúvaní osobných údajov postupuje podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa ruší smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov) a zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o ochrane osobných údajov„).
- Kupujúci vyhlasuje, že súhlasí, aby predávajúci spracoval a uschovával jeho osobné údaje, ktoré sú potrebné pri činnosti predávajúceho a spracovával ich vo všetkých svojich informačných systémoch. Kupujúci zároveň poskytuje predávajúcemu svoj súhlas s poskytnutím osobných údajov inej osobe a s cezhraničným prenosom osobných údajov i do tretích krajín (akýchkoľvek krajín v rámci Európskej únie a krajín tzv. bezpečného prístavu). Predávajúci sa zaväzuje, že bude s osobnými údajmi kupujúceho zaobchádzať a nakladať v súlade s platnými a účinnými právnymi predpismi Slovenskej republiky. Kupujúci udeľuje predávajúcemu tento súhlas na dobu neurčitú.
- Predávajúci sa zaväzuje k tomu, že na prianie a na základe písomnej alebo telefonickej žiadosti kupujúceho i bez udania dôvodu, kedykoľvek jeho osobné údaje vymaže zo svojej databázy.
- Aktualizáciu osobných údajov môže registrovaný kupujúci uskutočniť priamo v online režime na internetovej stránke internetového obchodu predávajúceho ihneď po prihlásení.
- Osobné údaje poskytnuté za účelom nákupu na splátky spracováva splátková spoločnosť a nie predávajúci a teda spracovanie týchto údajov podlieha všeobecným obchodným podmienkam splátkovej spoločnosti.
VII. Alternatívne riešenie sporov
- Alternatívnym riešením sporu je postup subjektu alternatívneho riešenia sporov podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov“), ktorého cieľom je dosiahnutie zmierlivého vyriešenia sporu medzi kupujúcim ako spotrebiteľom a predávajúcim vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou medzi stranami sporu.
- Spotrebiteľ má právo podať predávajúcemu žiadosť o nápravu, ak medzi spotrebiteľom a predávajúcim vznikne spor z uplatnenia práv zo zodpovednosti za vady alebo ak sa spotrebiteľ domnieva, že predávajúci porušil iné práva spotrebiteľa.
- V prípade, že predávajúci na žiadosť spotrebiteľa o nápravu porušenia jeho spotrebiteľských práv odpovie zamietavo, prípadne na jeho žiadosť neodpovie v lehote 30 dní odo dňa jej odoslania spotrebiteľom, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporov podľa ustanovenia § 12 Zákona o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov; možnosť obrátiť sa na príslušný súd týmto nie je dotknutá.
- Spotrebiteľ má možnosť alternatívneho riešenia sporov prostredníctvom subjektov, ktoré sú na túto činnosť oprávnené, a to podľa svojho uváženia. Návrh alternatívneho riešenia sporov podáva vždy spotrebiteľ. Príslušným subjektom na alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov je Slovenská obchodná inšpekcia (Slovenská obchodná inšpekcia, ústredný inšpektorát, Odbor pre medzinárodné vzťahy a alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov, Bajkalská 21/A, P.O.Box 29, 827 99 Bratislava) alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na stránke http://www.mhsr.sk/); spotrebiteľ môže na podanie návrhu na alternatívne riešenie svojho spotrebiteľského sporu použiť platformu pre riešenie sporov online, ktorá je dostupná na webovej stránke https://ec.europa.eu/consumers/odr/.
VIII. Záverečné a prechodné ustanovenia
- Tieto všeobecné obchodné podmienky platia v znení uvedenom na internetovej stránke predávajúceho v deň odoslania elektronickej objednávky s výnimkou, ak je medzi oboma stranami vyslovene dohodnuté inak.
- Odoslaním elektronickej objednávky kupujúci bez výhrad akceptuje všetky ustanovenia všeobecných obchodných podmienok v znení platnom a účinnom ku dňu odoslania svojej objednávky.
- Kupujúci prehlasuje, že sa pred vyplnením objednávky oboznámil s týmito všeobecnými obchodnými podmienkami a že s nimi súhlasí. Bez ohľadu na ostatné ustanovenia zmluvy, predávajúci nezodpovedá kupujúcemu za ušlý zisk, stratu príležitosti alebo žiadne iné nepriame alebo následné straty v dôsledku nedbalosti, porušenia zmluvy alebo vzniknuté iným spôsobom. V prípade, ak sa kompetentným orgánom Slovenskej republiky niektoré ustanovenia týchto všeobecných obchodných podmienok preukážu ako neplatné alebo nevynútiteľné, a to celkom alebo čiastočne, platnosť a vynútiteľnosť ostatných ustanovení všeobecných obchodných podmienok a zvyšné časti príslušného ustanovenia všeobecných obchodných podmienok tým zostávajú nedotknuté.
- Vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim, ktoré nie sú upravené týmito všeobecnými obchodnými podmienkami, sa riadia príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka, Obchodného zákonníka, Zákona o ochrane spotrebiteľa, prípadne inými zákonmi slovenského právneho poriadku.
- Predávajúci a kupujúci sa dohodli, že prípadné spory budú prednostne riešiť dohodou a pri vzájomnej komunikácii, ako aj pri komunikácii s treťou osobou sa zdržia vyjadrení na adresu druhej zmluvnej strany, ktorými by mohli poškodiť jej dobré meno alebo dobrú povesť.
- Predávajúci a kupujúci sa dohodli, že plne uznávajú elektronickú formu komunikácie, najmä prostredníctvom elektronickej pošty a internetovej siete ako platnú a záväznú pre obe zmluvné strany.
Kopírovanie
Všetky dáta na týchto stránkach sú majetkom spoločnosti GILTRADE s. r. o. a sú CHRANENÉ AUTORSKÝMI PRAVÁMI. Akékoľvek sťahovanie dát bez súhlasu prevádzkovateľa stránok je porušením zákonov a bude riešené právnou cestou.